4K rozlišení je jen začátek nové generace.
O tom, že se připravuje nová verze VR, plně kompatibilní s PlayStation 5, víme už delší dobu. Nově jsme se ale dozvěděli pár drobných detailů, které dokreslují skutečnou "next-genovitost" celého zařízení. Podle důvěryhodných zdrojů serveru UploadVR se můžeme těšit na 4K rozlišení integrovaných displejů, což je více jak dvojnásobný nárůst oproti FullHD v předchozí generaci. Rozlišení by mělo být přesněji 4000x2040 pixelů. Zásadní funkcí helmy by ale mělo být to, že pozná, kterým směrem se díváte očima a díky tomu vám můžou vývojáři servírovat před oči maximální detaily, zatímco periferní modely trochu ořezat a snížit tak nároky. To by byla hodně zajímavá funkce, která by mohla hodně změnit kvalitu vyráběných her.
Stále zůstaneme u helmy, protože ta by stejně jako ovladače, měla poskytovat haptickou odezvu pomocí integrovaných motorků. Díky tomu se může realističnost opět o něco zvětšit, nemluvě o tom, že podle některých výzkumů může určitý způsob odezvy zabránit vzniku nevolnosti (takzvané motion sickness), která postihuje některé hráče a dokonce jim zcela znemožňuje hrát. Celé zařízení bude navíc připojeno jedním jediným kabelem a ovladače bude registrovat přímo helma, takže nebudete muset stát přímo před televizí a nechat se sledovat kamerou. To výrazně uvolní možnosti použití v prostoru, v menších místnostech a také možnosti komunikace s hrou.
Jak je vidět, nová PSVR bude skutečně posun k next-gen zařízení, ale otázka je, kolik to celé bude stát. 4K malé displeje, haptická odezva v helmě, lepší ovladače a podobně? Uvidíme, každopádně letos bychom s VR asi nepočítali. Příští rok by ale mohl být rokem nové VR generace.