Sony konečně začala trochu více představovat, jak bude vypadat VR ovládání nové generace.
Oficiálně už delší dobu víme, že se připravuje nové VR zařízení pro novou generaci PlayStation. To původní sice s konzolí funguje, ale je třeba použít speciální konektor pro kameru, protože PS5 kamera se starou verzí VR nejde použít. To všechno dávno víme, ale dnešní oznámení se týká ovladačů, protože prvně oficálně můžeme vidět, jak budou vypadat a co budou umět.
Už na první pohled je vidět, že společného se starou generací toho moc nezůstalo. Jak design, tak schopnosti budou naprosto jiné. Cílem je především umožnit hráčům větší kontakt se hrou. Designéři si dali především záležet na tom, aby se ovladače držely co nejvíce přirozeně a i při delším hraní nebyl problém s bolestmi nebo nepohodlím. Z toho plyne i velmi zakulacený design, který jednak současně slouží jako ochrana pro ruce, ale zadruhé také pomáhá s ergonomií, protože vyvažuje celé ovladače v rámci ruky. Je to podobné, jako když provazochodec drží dlouhou tyč, kterou vylepšuje svoje těžiště.
Design je jedna věc, ale funkčnosti jsou druhá a ty půjdou mnohem dále. Tvůrci her budou mít mnohem více možností a větší volnost v tom, jak budou s hráčem komunikovat a jaké postupy mu nabídnout pro propojení se hrou.
- Adaptivní triggery - jak už známe z DualSense ovladače, tak i nový VR ovladač dostane na každou ruku jednu adaptivní spoušť. Ta dokáže různě měnit tvrdost a odezvu pro různé situace a dokáže tak simulovat třeba sílu stisknutí zbraně nebo různé úchopy.
- Haptická odezva - ta už je také známá z DualSense ovladače, kde funguje velmi pěkně. Je to v podstatě soustava motorků, které různě posílají vibrace do rukou tak, aby simulovali různé materiály, úchopy a situace. To samé bude nově umět každý VR ovladač.
- Bezkontaktní ovládání - ovladače dokážou detekovat pohyby prstů bez nutnosti cokoliv zmáčknout a díky tomu lze do her přidat další herní možnosti na to navázané. Pokud se tak zamyslíme, umíme si třeba představit práci se šperhákem u nějakých truhel nebo tisíce jiných situací.
- Sledování - VR helma samozřejmě sleduje pozici a pohyby ovladačů a dokáže tedy pracovat i s pohybem v prostoru.
- Standardní tlačítka - ovladače jinak budou samozřejmě obsahovat všechna další tlačítka známá z klasického DualSense ovladače tak, aby s nimi šlo klasicky hrát a ovládat cokoliv.
Podle oficiálních slov Sony na PlayStation blogu byla nová VR navržena zcela odznova tak, aby se jednalo o velký posun oproti staré generaci. Prototypy nových ovladačů by se brzy měly dostat k vývojářům a teprve tam se ukáže, jaká kouzla dokážou vymyslet pomocí nových funkcí a ovládacích možností.
Jak vidíme, tak PSVR nové generace se začíná hezky vybarvovat, ale je toho ještě hodně co nevíme a co zřejmě není ještě hotovo. Brzy se určitě dozvíme spoustu dalších informací a možná i prezentací, ale že by se začla nová sada prodávat už letos, to nepředpokládáme a bylo by to velké překvapení.