Jedna z nejzajímavějších novinek odhaluje svůj původ.
Na základě uniklého dokumentu o zpětné vazbě hráčů, který se povedlo získat reportérovi Vice, jsme se dozvěděli, co bylo důvodem nové funkce Aktivity v systému PlayStation 5. Dokument, který se objevil, je část prezentace z roku 2019, kde se řešilo, co hráčům nejvíce vadí, pokud se mají vrátit do hry, nebo pokračovat v hraní. Z dokumentu vyplynulo několik zásadních připomínek:
Nemám představu, jak to může být dlouhé, nehraju dokud nemám více než 2 hodiny času.
Zabere hodně času procházet dlouhá pomocná videa, když se zaseknu.
Jak sdílet a konzumovat informace bez risku spoileru.
Zapoměl jsem, co jsem dělal ve hře minule. Náročné vrátit se zpět do hry.
Z výše uvedených bodů je vidět, že největší problém mají hráči, kteří hrají občas, mají málo času na hraní a tak se vrací do hry jen tu a tam a potřebují se chytnout, kde skončili, co je čeká, případně jak dlouho to bude trvat. A to přesně je smysl aktivit. Informují vás, jaká mise vás čeká, jak dlouho vám to zabere a umožňují skočit přímo na konkrétní místo ve hře bez nutnosti procházet menu. Druhou funkcí, která se toho úzce dotýká, jsou pomocné obrázky a videa, které mohou vývojáři připravit pro hráče jako případnou pomoc při záseku. Například nedávno recenzované Demon's Souls jich obsahují přes 180 a jsou přímo vzorem toho, jak to může fungovat.