Tower of Time – temné RPG s taktickými prvky | Recenze

Tower of Time – temné RPG s taktickými prvky

  • 30. 6. 2020, 10:17
  • Ivan Herman

Na pohled klasická diablovka, ve skutečnosti ale úplně jiná hra. Co se nám na ni líbilo a co už tolik ne, prozradíme v recenzi.

Hned první okamžiky po spuštění Tower of Time dávají jasně najevo, že toto akční RPG vzhlíží ke klasice svého žánru. Jde o nezávislou hru, a proto nečekejte komplexnost a propracovanost všech aspektů jako u běžných velkých titulů. Míří jasně na ty největší nadšence do RPG žánru, kteří jsou schopni všechny ty běžné kudrlinky odpustit za kvalitní a propracovanou hratelnost. Povedlo se to?

cRPG

Pro mnohé možná neznámý výraz cRPG znamená jediné – classic role playing game. Tower of Time opravdu není hrou pro nováčky v žánru, ale naopak se upnulo k úplným kořenům tohoto žánru jako bylo třeba Baldurs Gate. Na druhou stranu se snaží mnohé principy změnit. Musím se přiznat, že moje pocity jsou rozpačité. Hra se už před delší dobou dostala na PC, konzolový port přišel koncem května. Původní PC verzi jsem neměl možnost otestovat, ale právě kámen úrazu je způsob, jakým se tvůrci vypořádali s ovládáním. Celé schéma je relativně složité a nějak se mi ne a ne dostat pod kůži, častokrát se mi stávalo, že jsem stiskl špatná tlačítka, což mělo většinou fatální vliv na výsledek soubojů, jinak stěžejního prvku celé hry, který si detailněji rozebereme o několik řádků níže.

Nekonečná věž

Příběh hry nás zavádí do tajemné věže, respektive do jejích jednotlivých pater, kde na vás čekají různé hrůzy a podivnosti, kterým se musíte postavit. Zatímco první okamžiky a úvodní intro mě nadchnuly, v následujících fázích je všechno o obyčejných textových dialozích. Ty jsou po vzoru retro RPG žánru mnohdy až příliš natahované, roztřišťují celou akci a Tower of Time ztrácí rychlý a zajímavý náboj. Každopádně jednotlivé úkoly vás jasně vedou příběhem a nečekejte zde žádnou velkou rozmanitost, chvílemi se patrně nevyhnete bezduchému bloudění a hledání cíle. Naprosto jednoduše zpracované je pak základní město, které představuje statický obrázek a jen se přepínáte mezi budovami – právě zde zajišťujete všechny důležité upgrady, crafting, atp. a opět zde na vás čeká především hodně čtení a zkoumání.

Konec bezduchému mlácení

Hlavním principem žánru akčních her alá Diablo je neustálé mlácení a řežby hordy nepřátel, které čekají na každém kroku. Člověk si u toho odpočine a jen buší do všech tlačítek co to jde. Tvůrci Tower of Time se rozhodli právě tento typický prvek změnit. Takže z rychlých akčních soubojů se naopak stávají docela pomalé bitvy, protože kdykoli můžete zastavit čas. A v tu chvíli zadat všem členům vaší bandy úkoly a dle libosti pak pouštět rychlost. Na papíře to zní jako zajímavé osvěžení, jak sami tvůrci říkají – nejde o to rychle mlátit, ale správně využívat prostředí, schopností a dovedností vašich hrdinů. Takže si připadáte mnohdy spíše jako v taktické tahové strategii. Pokud bychom se úplně odklonili od RPG žánru, podobný prvek nedávno nabídlo třeba i Desperados 3, ale zatímco v něm mě zpomalení času bavilo a dodávalo hernímu zážitku nový rozměr, v podání Tower of Time se ze soubojů paradoxně brzy stávají docela vleklé bitvy. Navíc když v rámci jednoho souboje pořád přicházejí další a další hordy nepřátel.

Tower of Time PS4 Gameplay

PRG prvky nechybí, naopak

Naprosto na své si přijdou všichni fanoušci PRG prvků, které jsou zde zastoupeny opravdu bohatě. Počínaje craftingem, přes sbírání předmětů až po stromy dovedností. Rozvíjíte postupně jednotlivé postavy vaší party, kterých je dohromady sedm, ale do každého souboje si individuálně volíte složení party. Můžete počítat s pořádnou dávkou všech možných textů, tabulek a informací, jejichž důkladným čtením vlastně ve finále strávíte více času než samotným hraním. A v tomto ohledu si musí každý individuálně říct, co preferuje, na mě osobně to bylo až příliš. Už samotný fakt, že nehrajete za vybranou postavu, ale pracujete s celým týmem hrdinů znamená nikoli zkoumání a promýšlení vývoje jedné postavy, ale hned celé skupinky. Společně s dalšími již zmíněnými faktory se skutečně dostáváme k výsledku, že většinu času strávíte zkoumáním a rozmýšlením. Po vizuální stránce hra vypadá hezky, i když jsem na PS4 Pro občas narazil na menší poklesy frame ratu.

Hodnocení redakce

Koncept

Klasické a propracované RPG prvky jako ze staré školy, které tvůrci okořenili inovativně pojatými taktickými souboji, ve kterých jde o dovednosti a schopnosti namísto rychlého klikání.

Grafika

Jednoduchá, ale hezká v klasickém temném duchu. Bohužel jí vzhledem k pojetí příběhu coby patrové věže chybí větší rozmanitost, stejně jako třeba prostředí v exteriéru.

Příběh

Úvodní intro dokázalo nadchnout, ale v praxi je vám příběh servírován řadou opravdu dlouhých a vcelku nevýživných dialogů.

Hratelnost

Hutná, plná textů a strategicko-taktického rozmýšlení, na úkor všeho ostatního. Hardcore RPG fanoušci musí jásat, běžné smrtelníky to asi odradí.

Audio

Z počátku vcelku příjemný audio doprovod se vám relativně brzy oposlouchá.

Ovládání

Lépe to asi nešlo zvládnout, ale zatímco jiné porty na konzole jsou osekané, Tower of Time je hodně komplexní a tomu odpovídá i poměrně velká složitost orientace ve všech těch tabulkách a přehledech. Nemluvě o přepínání mezi nimi.

Délka

Vyšší desítky hodin, speciálně pokud vás koncept chytne a budete se snažit získat všechny trofeje vázané na vyšší obtížnost, kdy je hra výzvou.Pro někoho taktické přemýšlení v soubojích Hezké temné fantasy prostředí Na dnešní poměry propracované a detailní RPG prvky Slušná grafika i atmosféra

Plusy a mínusy

  • Pro někoho taktické přemýšlení v soubojích
  • Hezké temné fantasy prostředí
  • Na dnešní poměry propracované a detailní RPG prvky
  • Slušná grafika i atmosféra
  • Krkolomné ovládání
  • U dialogů se měli tvůrci držet pravidla méně je více
  • Souboje pro někoho budou postrádat typický akční nádech
6/ 10

Závěr

Klasické RPG, které přináší nový prvek hlavně z hlediska taktických soubojů, v nichž nejde o rychlost klikání, ale o rozmýšlení strategie. Lehce to ubralo na celkovém spádu a akčním náboji. Úplně mi nesedlo ani schéma ovládání, které trpí celkovou složitostí a hloubkou RPG prvků. Věřím ale, že opravdoví fanoušci žánru vše dokážou přehlédnout a hru si užijí. Pro nováčky a ryze akčně laděné hráče Tower of Time není.

  • Taktické souboje
  • fantasy prostředí
  • Propracované RPG prvky
Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.
Pro běžné fungování našeho webu a analýzu Vaší návštěvnosti potřebujeme využívat několik externích služeb (především Google Analytics) a od Vás potřebujeme potvrdit, zda souhlasíte s jejich využitím. Váš případný souhlas můžete kdykoliv odvolat.