Velký a komplexní titul není vůbec snadné dát dohromady a vyžaduje to spolupráci mnoha lidí.
Druhý díl Last of Us přinesl opět řadu převratných prvků na konzoli PlayStation 4. Především co se týká krásného grafického zpracování (které patrně naplno uvidíme hlavně na PS5), ale také rozsáhlost všech míst a míru detailů v každé lokaci. Pochopitelně většina hráčů si maličkostí v praxi ani nevšimne, na druhou stranu právě detaily dělají v celku komplexní zážitek z hraní. A aby mohlo podobně rozsáhlé a detailní dílo vzniknout, není to jen tak.
Server MobyGames dal dohromady kompletní seznam zúčastněných z titulků hry, který ukazuje, jak ohromné týmy na této PS4 exkluzivní hře pracovaly. Konkrétně jde o přesně 2 169 osob. Lidé byli jak přímo z vývojářského studia, tak z dalších 13 externích společností najatých v rámci outsourcingu. To je hodně solidní personální dávka, speciálně při srovnání s jinými nezávislými tituly, které dá dohromady pár nadšenců.
I když číslo vypadá obrovsky, pokud bychom ho srovnali s Red Dead Redemption 2 od Rockstaru, jde jen o zlomek. Na této hře se totiž dle titulků podílelo skoro 8 000 lidí. Pochopitelně né všichni tito lidé na vývoji pracují celou dobu, mnohdy konkrétní člověk splní jen jeden zadaný úkol, ale i tak především na organizaci a řízení týmu to musí být hodně náročné.
Přestože se na internetu objevily i negativní názory, my si stále stojíme za tím, že se The Last of Us Part 2 povedlo (viz. recenze) a bereme ho jako povinnost pro každého majitele PlayStation 4.