Inspirovat se úspěšným titulem nemusí být vždy na škodu, ale elementy je třeba převzít kvalitně a přidat také trochu svých nápadů.
Přirovnávat jakoukoliv hru k Dark Souls již zavání klišé, ale u Hellpoint je to zcela namístě. Autoři ze studia Cradle Games se totiž inspirovali v míře větší než malé právě z této úspěšné hardcore série.
Hellpoint je akční RPG, ve kterém se probudíte v temném pokoji a první hodiny zjišťujete, co se vlastně stalo. Jste na obří vesmírné stanici Irid Novo, kde vás probudil tajemný Architekt, abyste mu pomohli zjistit, co se na stanici děje a zmapovat, jak to tam vypadá. Souls hry jsou zpravidla známy svým propracovaným příběhem, který je různě zamotaný, tajemný, ale dává perfektní smysl. Tady nějakou hloubku nečekejte a spíše než příběh, se zkrátka ponoříte do hratelnosti. Pokud už něco k příběhu je, dozvíte se to skrze nalezené nahrávky nebo komunikační terminály. Ostatní hráči vám také můžou nechávat zprávy na zemi.
Sice jste se probudili, ale nejste přímo člověk, jste humanoidní živá forma, která je o něco silnější a mrštnější. A z počátku také nahá. A takto se vydáváte do obřích vesmírných prostor bojovat, zkoumat a opakovat stále dokola. Způsob hry opět naprosto odpovídá Souls hrám. K dispozici máte rychlý a slabší útok, silnější a pomalejší útok, různé úskoky a zaměřování nepřítele a také můžete poměrně daleko skákat. Nepřáteli jsou vám různé podivné humanoidní formy, které mají jasně definované bojové sety, které se musíte naučit, jinak nemáte šanci na úspěchu. Když umřete, tak nejen, že se všichni nepřátelé vyresetují, ale vypadnou z vás zkušenosti, zde ve formě axiomů, které si můžete do příští smrti sebrat, jinak definitivně zmizí. Opět na Souls hry odkazují breache, tedy takové lokální červí díry, ve kterých si můžete jak uložit hru, tak vylepšovat své schopnosti a můžete mezi nimi i cestovat. Funkčně tedy opět naprosto totožné.
Interiéry vesmírné stanice jsou z počátku hodně strohé a dá se říct že geometrické, ale postupně se dostaneme i do laboratoří, lodního kostela a také se podíváme ven, pokud získáte skafandr. Návrhy levelů jsou hodně komplexní a také obsahují klasické zkratky, kterými si usnadníte postup v případě opakování. Vzhled lokací se také v průběhu času mění, protože v levém horním rohu máte něco jako hodiny, které ukazují, jak je stanice daleko od černé díry, kterou obíhá. Jakmile jsou hodiny na správném čase, otevřou se v rámci levelu některé jinak nedostupné lokace a po mapě pobíhají noví, silnější nepřátelé. Pouze díky tomuto jevu se můžete dostat do lokací s mnoha zajímavými bonusy, které si ale musíte poctivě vybojovat.
Pár nových elementů, které vymysleli sami autoři se tu přeci jen najde. Zajímavé je to s léčením, protože vaše lékárny se dobíjí postupným zabíjením, takže teoreticky vám nikdy nemůžou dojít. Stejně tak zbraně se vám vylepšují podle toho, jak často je používáte. Zlepšít jejich vlastnosti ale můžete také pomocí nalezených čipů. Ty lze použít i pro upgrade vaší postavy a změnit si tak vlastnosti. Poslední zajímavostí je multiplayer, díky kterému si můžete hru zahrát v kooperaci, a to dokonce ve split screenu.
Hellpoint vlastně není úplně špatná hra. Pořád je zábavné procházet levely, hledat zkratky, zkoumat level design a desítky předmětů, ale problém je, že hra je zoufale neoriginální a i to, co si bere z úspěšnějších titulů, nekopíruje dostatečně kvalitně. Všemu nasazují korunu technické problémy s frameratem, velmi slabý design interiérů a občasné problémy se skákáním a přesným trefením na plošinku. Problém hry zkrátka je, „proč budu hrát něco jako Dark Souls, když si můžu zahrát přímo Dark Souls“.
Hodnocení redakce
Koncept
S návrhem hry si autoři moc práce nedali a přeskinovali klasickou Souls hru do jiného hávu.
Grafika
Hra je graficky hodně strohá, ale občas dovede návrhem interiéru překvapit.
Příběh
Jednoduché téma vesmírné základny, kterou je třeba prozkoumat. Nic, z čeho bychom se posadili na zadek.
Hratelnost
Základní hratelnost odpovídající Souls hrám je v podstatě dobrá. Občas ji kazí technické problémy a nedotaženost.
Ovládání
Občasné prodlevy v ovládání můžou být, především v takové hře, dost kritické.
Délka
Pokud se vám hra zalíbí, můžete v ní nechat zhruba kolem 15ti hodin, ale ne každý to vydrží.
Plusy a mínusy
- vesmírný námět
- Souls prvky
- vylepšování zbraní a vlastností
- někteří nepřátelé
- hodně "inspirované"
- málo vlastní invence
- technické problémy
- strohost designu
Závěr
Hellpoint není v základu špatný a pokud se do něj dokážete dostat, určitě se dobře pobavíte. Problém ale je, že i převzaté elementy jsou poměrně nedotažené a těch vlastních skutečně není mnoho. Přidejte si strohý design a technické problémy a máte pouze lehce nadprůměrný titul.