Herní business se proměňuje a patrně ani na konzolích od Sony se nevyhneme reklamám.
Doposud jsou free-to-play hry, které jejich tvůrci pro příjem naplní reklamami, doménou hlavně mobilních platforem. Nedávno se dostaly na svět zprávy, že něco podobného chystá i Microsoft s hrami na Xboxu a nejnovější report na serveru Business Insider naznačuje i plány pro konzoli od Sony.
Tímto krokem by mělo Sony motivovat vývojáře, aby pracovali a přicházeli s hrami zdarma na platformu PlayStation. Opět v tomto podobně jako na mobilech příjem budou představovat reklamy přímo ve hře, ze kterých si patrně určitou provizi vezme i samotné Sony. Stejně tak budou určitě sdílet s partnery mnoho důležitých a cenných dat. Určitou variantou pro využití by bylo i získávání virtuálních měn za zhlédnutí reklam, které pak použijete třeba na nějaké in-game nákupy.
Zmíněná zpráva uvádí, že Sony aktuálně celý program testuje a jeho formální představení herním vývojářům má proběhnout v letošním roce. Ať se nám to líbí nebo ne, jedná se o určitou moderní cestu, kam se patrně bude herní odvětví ubírat. Kvůli odlišnému chování a návykům dojde zanedlouho i k oznámené proměně PS Plus předplatného, což opět potvrzuje snahu nabízet a nepřímo prodávat hry jinak.
Každý si jen musí zodpovědět sám otázku – koupím si raději hru za své peníze a pak si ji užiju, nebo ji radši získám zdarma a překousnu více či méně otravné reklamy?