Otestovali jsme multiplayerovou betu nového CoD, jak se nám líbí?
Do betaverze jsem naskočil ještě před velkým víkendem, kdy se otevřela všem. Ve čtvrtek přesně v 19:00 byly spuštěny servery pro hráče s předběžným přístupem a první okamžiky a odehrané zápasy byly tradičně lehce zmatené. Platí to prakticky vždy – nikdo ještě detailně nezná mapy, se vším se seznamuje a souboje jsou většinou o překvapení obou stran. Těžko hledat nějaký systematický postup či spolupráci v rámci náhodně sestaveného týmu. Ale to je obecný problém všech online stříleček, které si opravdu naplno můžete užít hlavně v uzavřené skupině. Od prvního okamžiku jsem však měl z bety dobrý dojem a dle toho, jak jsem měl načtené dojmy zahraničních redaktorů, kteří měli možnost prozkoumat Cold War již v rámci Alpha verze, se toho i dost proměnilo.
Jedná se sice o betaverzi, která nabízí jen určité ochutnávky a nalákání, plus si právě v ní tvůrci vyhodnocují efekt různých úprav a ladí vybalancování. Základní herní menu a rozložení Black Ops Cold War vychází ze zaběhnutého konceptu a v tomto směru žádného fanouška nepřekvapí. Již zde fungovaly určité možnosti upravitelnosti, za své úspěchy v bojích získáváte body a stoupáte po úrovních. To s sebou přináší odemykání nových možností i výhod, kapitolou sama pro sebe se stává Gunsmith area – určená pro úpravu a vylepšování konkrétních zbraní dle toho, jak je v praxi používáte. Patrně tomu nebude třeba věnovat žádnou speciální pozornost, každý si určitě oblíbí svou preferovanou specializaci a jak za ni bude hrát, tak se dočká i nových a nových možností ohledně vylepšování preferovaných zbraní. V minulých letech se obměňoval podobný koncept, nicméně tentokrát se Cold War vydává směrem k větším detailům. Každé dostupné příslušenství a bonusový prvek je zde detailně popsán a technicky vyspecifikovaný. Věřím, že právě v kompletní plné verzi hry to zajistí rozmanitost při kombinaci odlišného příslušenství. Obecně nabídka zbraní je vcelku standardní a čítá rozmanité kousky všech možných kategorií. Osobně z pohledu běžného občasného hráče na mě zbraně již nyní v beta fázi působily vybalancovaně a postupně jsem začal zjišťovat své vlastní a odlišné preference i dle aktuální mapy a herního módu. Přesuňme se již na rozbor konkrétních situací, prezentovaných map i herních módů.
Tip
Zahrajte si betu, dosáhněte 10. úrovně a budete odměněni speciálním Blueprintem pro SMG v plné verzi hry.
Výběr obsahu pro betaverzi se vývojářům z Treyarchu skutečně povedl a i když se jich točí pár stále dokola, ukazují krásně možnosti i rozmanitost v bojích. Jakmile je sestavený tým, tak před startem bojů ještě probíhá anketa o tom, kterou ze dvou nabízených map si zahrajete. Doufejme, že to v praxi nesklouzne k tomu, aby se některé obecně méně oblíbené mapy skoro nehrály. Obecně se dá říct, že zde platí to, co šlo prohlásit i o minulých dílech Call of Duty. Všechny mapy jsou promyšlené a propracované do posledního detailu (i když stále probíhá jejich ladění) a zároveň né každá je vhodná a bavila mě v každém herním módu.
Pojďme si říct konkrétní příklady a představit některé mapy a společně s nimi i jejich vhodnost pro dané módy. Pro začátek zde máme mapu Satellite, ze které mám takové nejvíce rozporuplné dojmy. Je zasazena do Angoly v centrální části Afriky, prostředí plné písčitých dun, skalnatých útvarů a s havarovaným letadlem uprostřed. Nejvíce otevřená mapa z prezentované nabídky na jednu stranu nabízí hodně přirozených úkrytů, ale právě při nekoordinovaném hraní se z ní stává řežba, ve které jde hodně o náhodu a velmi často dochází spíše k náhodným střetům. Na druhou stranu věřím, že si zde přijdou na své fanoušci odstřelovaček a ty ostatní zase pobaví kombinace s částmi mapy určenými pro blízké střety, respektive obcházení si protivníků zezadu, abyste mohli číhající snipery zaskočit. Nejvíce mi Satellite sedělo v klasickém a obyčejném Team Deathmatch. Jeho řekl bych vylepšenou podobou se stal herní mód Kill Confirmed, kdy stále bojujete v týmovém duchu, ale zastřelením protivníka to nekončí. Zůstane po něm totiž na zemi tag, který musíte v časovém limitu sebrat a až poté získává tým potřebný bod. Hezky to umocňuje celou akci a nutí k většímu riskování a nabíhání do teoreticky nebezpečných pozic. Defenzivním přístupem těžko uspějete a kempování je vám ve finále k ničemu. Kill Confirmed mě během testování bavilo asi nejvíce na mapě Cartel, která je střední velikosti a zasazená do prostředí džungle a v prvním Alpha testu vůbec nebyla. Kombinuje se otevřené prostředí s interiéry a i když obecně odezva komunity na ní nebyla příliš dobrá, podle mě jde jen o čas. A vzhledem k relativní složitosti se chce nejprve mapu skvěle naučit a poznat.
Perfektně navržená mapa hlavně pro mód Domination je Moskva. I přes malou velikost zde dobře fungují respawn pointy, jste neustále středem akce a relativně rychle se zde zorientujete. Nebudeme zde veškerý obsah do detaily rozebírat, ale zmínit musím prvotní zkušenosti s novým VIP Escort módem. Prakticky nic nového pod sluncem – jeden tým musí eskortovat svého VIP člena vybaveného pouze pistolí – a ten druhý se v tom snaží zabránit. Občas se z toho stávala v praxi nepřehledná a častokrát naprosto neorganizovaná akce, v níž úspěch závisel spíše na náhodě. Věřím však, že jakmile se hráči globálně vše více naučí, půjde o zábavný mód. Navíc je opravdu jako dělaný právě pro hraní a koordinaci v rámci party přátel. Subjektivně nejlepší a nejzajímavější mapu jsem si nechal na závěr – Armada zasazená do prostředí Severního Atlantiku nabízí rozmanité prostředí a tím pádem i souboje rozmístěné na dvojici lodí a v ponorce. Užijete si zde přesuny po moři (kdy se nabízí více cest – ať už plavání nebo třeba vodní skútr) a celkový audiovizuální zážitek jsem si z této mapy odnesl také nejlepší. A z tohoto pohledu pak vše ještě vyšperkuje i PS5 verze hry.
Dnešní dojmy z betaverze Call of Duty: Black Ops Cold War měly za cíl jen lehce nastínit, co můžete očekávat. A závěrem mohu prohlásit, že jsem se skvěle bavil a věřím, že si online hraní i v plné verzi budou užívat hráči všech dovednostních úrovní. Nečekejte úplně převratné změny v hratelnosti, stále si koncept drží svůj styl, ale přesto se posouvá kupředu. Beta mě nalákala a dobrou zprávou je, že hra oficiálně vychází již prakticky za měsíc. Navíc i během následujícího víkendu si vše můžete vyzkoušet na vlastní kůži, protože bude ještě probíhat poslední vlna testování na PlayStation 4.