První třicetiminutová ukázka seznamuje s vesnicí.
Jak autoři slíbili, tak jsme si mohli vyzkoušet druhou hratelnou demoverzi z Resident Evil Village. Tentokrát se už jedná o část finální hry a tak jsme se podívali rovnou do vesnice, která se rozléhá pod zámkem Dimitrescu. Demoverze je k dispozici pouze po krátký čas a můžete si zahrát celkem 30 minut (nelze pauzovat). Ostatně přehled toho, kdy a jak dlouho bude jaké demo k dispozici najdete v naší předešlé novince. Pokud si nechcete kazit zážitek, dejte si pozor, následující text může obsahovat spoilery z demoverze.
Začátek krátkého příběhu začíná z ničeho nic a bez vysvětlení uprostřed vesnice, kde stará paní provádí tajemný rituál. My se dozvíme, že hrajeme za Ethana a hledáme svoji dceru. Hned na to zazní z hradu temné zvony a paní se smíchem zavírá vrata a varuje před výskytem příšer ve vesnici. Jediná cesta je uzavřena a tak se musíme vydat do vesnice, kde si můžeme projít pár domů, najít první předměty a také jednoduchou hádanku vyžadující dva díly sochy.
První se nachází celkem blízko, ale druhý nikde není a protože se nedá nikam jít, musíme se vydat směrem k velkému domu na kopci, ze kterého se kouří. V cestě ale leží malé políčko, kde se na první pohled něco hýbe. Tady si vyzkoušíme střelbu, která funguje tak nějak klasicky a na tom, jak dobře se trefíte záleží, jak dlouho souboj bude trvat. Nábojů je samozřejmě hodně omezené množství, ale pokud budete dobře hledat, vyzkoušíte si i jejich výrobu.
Brána k domu je ale zavřená, naštěstí je tu pár přeživších a ti potřebují pomoci. Díky jejich radě se dostaneme směrem k domu, ale ani tam nás nečeká vlídné přivítání. Pár jednoduchých hádanek se najde i tady, naštěstí se dají snadno vyřešit, vyzkoušíme si rozbíjení beden a najdeme studny, které vyžadují nějakou páku. Interaktivního toho tu je ale celkem dost, nicméně čekejme spíše Resident Evil klasiku.
Zámek Dimitrescu se temně vzpíná v dálce a dává tušit, že tam se bude dít něco nekalého. Ostatně podíváme se tam za týden v druhé půlhodinové demoverzi. Demoverze na něj nijak extra nenarazí, jen tu a tam je pár zmíněk v rozhovorech.
Tentokrát nahlédneme také do inventáře a ten samozřejmě přípomíná klasiku. Je rozdělen na jednotlivé bloky, takže nás čeká klasický mikromanagement s předměty, budeme muset volit, co si vzít a také si budeme vyrábět předměty. Tady jsme mohli vyzkoušet výrobu nábojů a trochu toho léčení, na více nebyl čas.
V rámci demoverze také narazíme na několik starousedlíků a dozvíme se, co se s jejich vesnicí děje. Historie to není moc pěkná a hlavně nikdo neví, co se děje. V plné hře se určitě dozvíme více, ale i tady se dá najít pár dopisů a zpráv, které leccos naznačí. Každopádně některé postavy se zdají sympatické, i když si s nimi moc času neužijeme.
Demoverze trvá skutečně jen 30 minut a počítá se ihned od spuštění. Nejde ani na čas pauznout, takže musíte skutečně spěchat. Na první zahrání se mi povedlo získat obě části sochy abych si mohl otevřít další cestu, ale na to už nebyl čas. Každopádně pokud bychom si to mohli zahrát znovu, přeskakovali všechna videa a všude běhali, určitě by se toho dalo stihnout více. Bohužel hra jde spustit fakt jen jednou a vzhledem k tomu, že vyžaduje online připojení, asi to nepůjde nějak obejít. Jinak nevíme, jak je hra omezená, ale spousta bran a dveří nejde otevřít, tak třeba v plné verzi půjdou, nebo si je nějak otevřeme.
Zapůjčená půlhodinka sice utekla hodně rychle, ale atmosféra byla vynikající. Prostředí tajemné vesnice, okolní hory a hlavně zámek vypadají skvěle, hra se hýbe naprosto bez problémů a vše vypadá propracovaně. Občas se sice narazí na dost slabý model, nebo jízdní schopnost vozidla, které se ve hře chvíli vyskytne, je dost podivná, ale na tom hra nestojí a hlavně je to stále jen demoverze. Za týden se můžeme těšit na druhé demo a pak na obě dohromady, každopádně očekávání pro plnou hru je na maximu.