Rocket Arena – online boje plné raket | Recenze

Rocket Arena – online boje plné raket

  • 16. 7. 2020, 11:00
  • Jan Válek

Jen další z řady onlinovek, nebo aspiruje novinka od EA na novou stálici mezi online střílečkami?

Kreslený Quake s raketami

Rocket Arena vychází z jednoduchého konceptu a svojí svižností a stylem mi připomnělo klasického Quake, byť v úplně jiném kabátě. Takže jde o dost rychlou akci, ve které toho moc nenachodíte a nezastavíte se ani na okamžik, protože ten okamžik by většinou znamenal vaši rychlou smrt. Mapy jsou nadesignované velikostně tomu, že se hraje 3vs3 hráči, tudíž nejde o žádné složitosti nebo rozsáhlá prostředí, ale jednoduché exteriéry zasazené do různých lokací. Asi nikoho nepřekvapí, že v hlavní roli jsou zde rakety. Malé, velké, tlusté tenké – všech možných druhů, co vás jen napadne. Přestože jsou tu i odlišné zbraně či dovednosti, právě okolo raket se točí všechno.

Rakety můžou být i prostředkem pomáhajícím vám dostat se do výšky. Zatímco souboje nablízko nefungují příliš dobře, jsou zmatené a nepřehledné, hlavní a nejzábavnější část Rocket Arena se odehrává právě ve vzduchu a ideálně na větší vzdálenost. Nejvíc se mi osvědčila taktika, kdy jsem se od protivníků spíše vzdaloval pro lepší přehled i možnost uhýbání raket, bohužel s tím většinou nejdou ruku v ruce úkoly v rámci herních módů, což je škoda. Ty vás naopak nutí dělat to, co zde nefunguje optimálně – tedy střetávat se nablízko.

Zdroj: Electronic Arts

Rozmanitost postav

Rocket Arena není free-to-play hrou, což je možná škoda, na druhou stranu za počáteční investici 779 Kč (případně 999 Kč v Mythic edici i s bonusy navíc) tvůrci slibují pro všechny budoucí updaty a nový obsah zdarma. Chytají se jak noví hratelní hrdinové, tak mapy i herní módy, o nichž si řekneme detaily za chvíli. Co se týká hratelných postav, tak je nabídka docela rozmanitá. Představuje se hned 10 různých hrdinů, přičemž každý má trošku jiné schopnosti a dovednosti. Nevím jestli šlo pouze o to, jak mi zrovna kdo z nich sednul, ale čistě subjektivně se mi někteří hrdinové v praxi zdají o dost slabší než jiní a očekával bych větší vybalancování.

Rocket Arena - Heroes of Crater Trailer | PS4

Vcelku vítám, že pro ovládnutí a dominanci bitevního pole to chce mít vyvážené složení týmu, navíc optimálně i komunikovat a domlouvat si nejlepší strategii. Pochopitelně v případě náhodného výběru spoluhráčů nemožná věc, ale pokud si hru pořídíte s dalšíma dvěma kamarády na společné hraní, tak věřím, že se budete dobře bavit a užijete si to o stupeň více. Ale to je vcelku obecná informace a platí prakticky o jakékoli online hře. Každý hrdina má tři různé zbraně – primární, sekundární a k tomu jednu speciální dovednost navíc. Ať už jde o urychlení pohybu, tlakovou vlnu, která odhodí protivníky, či přitahovací hák, vždycky je potřeba její využívání kvůli cooldownu rozmýšlet a používat najisto. To samé platí i o sekundární silnější zbrani. Účastí v soubojích získávají vaše postavy zkušenosti, postupně levelují (na max. 100 úroveň), přičemž tím se odemykají nové dílčí dovednosti, které jsou pak ku prospěchu v dalších soubojích. Co k tomuto systému dodat – jednoduché, jasné, ale tisíckrát viděné. Asi těžko si z toho někdo sedne na zadek a beru to spíše jako nutný a minimální základ.

Tip

Jeden z herních režimů je PvE – tedy ve třech hráčích bojujete v klasickém team deathmatch proti Rocketbotům ovládaným AI. Doporučuji na začátek, abyste si osvojili techniky i dovednosti postav.

Herní módy převrat nepřináší

Online hru dělá kvalitní hlavně bohatá nabídka obsahu a jeho rozmanitost. Už jsme si řekli o postavách, mezi nimiž můžete vybírat, nicméně z hlediska dlouhodobé zajímavosti jsou podstatné i jiné aspekty. Pro mě možná ještě důležitější – například herní módy a režimy. V Rocket Arena se jich střídá pět – klasický deathmatch nikoho neurazí, naopak mě svojí jednoduchostí a přímočarostí bavil nejvíc. Ani v případě dalších módů neočekávejte jakékoli inovace. Třeba Rocketball, ve kterém musíte prohodit míč bránou protivníka, se mi zdá naprosto zvláštní a zmatený. Kolikrát se stane, že se míč objeví znovu na herní ploše a jeden z týmů může skórovat během pár vteřin, přičemž ten druhý nemá jedinou šanci na to kvůli aktuálnímu rozestavění zareagovat.

Zdroj: Electronic Arts

Výtky mám i k módu Mega Rocket, v němž jednak na mapu dopadají ničivé rakety, ale zároveň musíte obsazovat určená místa na mapě. Během mého hraní se prakticky vždycky v tomto módu ze hry stala jen nepřehledná řežba, kdy pálíte na jedno místo skoro bezmyšlenkovitě vším co máte k dispozici. Obsahem základní hry jsem trošku zklamaný, jednoduše mapy jsou tak malé a módy tak přímočaré a známé, že se vám všechno hodně brzy okouká. A z herního zážitku se stává až příliš se opakující činnost, v níž ale zároveň není moc prostoru pro vlastní zlepšování se. Navíc ani map není tolik a všechny se hrají ve všech módech. To ve hře taktéž nefunguje úplně nejlépe, protože jeden design mapy nikdy nemůže být vhodně navržený pro tak rozdílné úkoly a cíle. Ještě když má všech šest zúčastněných lidí k dispozici rakety.

Hodnocení redakce

Koncept

Ryze online akční střílečka 3na3, ve které hrají hlavní roly rakety.

Grafika

Kreslený styl neurazí nenadchne. Stejně jako u herních aspektů, tak i po grafické stránce spokojenost s postavami, prostředí už tak hezky detailní není.

Příběh

Žádný není, projdete tutoriál a pustíte se do akce.

Hratelnost

Z počátku vás baví objevovat a zkoušet různé hrdiny a jejich dovednosti, ale potom už vás koncept omrzí.

Audio

Strohé, jednoduché, prakticky nevnímáte a nemá vliv na hratelnost.

Ovládání

Máte k dispozici tři možné typy útoků, které jsou namapované na zadní triggery ovladače, k tomu vám stačí skákání a netřeba žádných složitostí.

Délka

Hodně individuální záležitost a bude se odvíjet od četnosti a zajímavosti nově přidávaného obsahu, který má být naštěstí již zdarma.

Plusy a mínusy

  • Zajímavé a rozmanité postavy
  • Zábavné řádění s různými raketami
  • Volitelný crossplay napříč platformami
  • Klasický deathmatch svědčí raketám nejvíce
  • Nezajímavé a tuctové mapy a herní režimy
  • Některé módy nezaujaly a nehodí se k raketovému boji
  • PvE nevyužilo potenciál
  • Odpovídá spíše free-to-play kategorii
7/ 10

Závěr

Rocket Arena není špatnou hrou, i když mě ani nedokázala přesvědčit o tom, že by byla něčím výjimečná. Rozmanitost herních postav sráží trošku slabší nabídka map a především herních módů. To se dalšími obsahovými updaty může změnit, ale jádro hratelnosti patrně zůstane. Na pár hodin vás skvěle zabaví, i když osobně neodhaduji, že by způsobila nějaký rozruch v ustálených vodách nejoblíbenějších online akcí. Z dlouhodobějšího hlediska pouhý pěšák v početném vojsku.

  • Raketové souboje
  • Online řežba
Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.
Pro běžné fungování našeho webu a analýzu Vaší návštěvnosti potřebujeme využívat několik externích služeb (především Google Analytics) a od Vás potřebujeme potvrdit, zda souhlasíte s jejich využitím. Váš případný souhlas můžete kdykoliv odvolat.