Oficiální PlayStation Magazín publikoval velký rozhovor s tvůrci a přinesl řadu zajímavých informací.
Oficiální PlayStation Magazín ve svém 185. čísle přinesl rozhovor s tvůrci hry Resident Evil Village a dozvěděli jsme se z něj i pár nových informací. To, že hra vyjde v květnu letočního roku a že nás čeká ještě jedna ochutnávková demoverze, to už víme. Ostatně dojmy z té první - Maiden demoverze - si můžete přečíst i u nás a nejsou vůbec špatné.
Producent Peter Fabiano se rozhovořil o tom, že ač se může zdát, že příběh bude tentokrát hodně nadpřirozený a bude odkazovat na upíry a vlkodlaky, tak ve skutečnosti bude hodně blízký klasickým Resident Evil příběhům a bude zapadat i do celkového lore celé série. Navíc příběh bude přímo navazovat na události sedmého dílu, ale to už jsme věděli.
Nechceme vám toho příliš prozradit o příběhu, ale co mohu říci je, že všechny příšery zapadnou do světa Resident Evil. Můžeme vás ujistit, že Resident Evil Village zapadne do světa a historie celé série - Peter Fabiano
Z dalších zajímavých informací se určitě zastavíme u zámku, který jsme mohli vidět v demoverzi i řadě trailerů a který bude středobodem celého příběhu. Zámek bude mít spoustu skrytých míst, tajných cest a nepřeberně věcí k prozkoumávání. Průzkum bude opět často vyžadovat otevírání zámků, z nichž některé půjde odemknout pomocí herní mechaniky odemykání zámků, ale najdou se tu i zámky zamčené pomocí speciálního předmětu nebo hádanky. V tajných místnostech bude možné opět nacházet sběratelské figurky jako v RE7 nebo dalších dílech série. V osmičce to budou kozí totemy, které budou skryty napříč hrou a jejich zničením získáte nějaké bonusy.
Autoři si také vzali k srdci výtky některých hráčů k soubojům v sedmém díle a pustili se do úprav. V průběhu hry narazíme na řadu různých nepřátel, různě nebezpečných a silných a bude třeba využít různé strategie k jejich poražení. Některé budete moci zkrátka zastřelit, na poražení jiných budete muset využít okolní prostředí a u některých nezbyde nic jiného, než vzít nohy na ramena. Každopádně zapomeňme, že by se jednalo o nějakou hru plnou "rambo stylu", ale naopak v duchu série bude třeba opatrný průzkum, sledování svého okolí a dobře promyšlený postup.
Neméně zajímavé jsou informace o využití technických možností PS5 a jejího ovladače. Fabiano potvrdil, že Village využije ve velké míře haptickou odezvu DualSense k tomu, aby simulovala různé zbraně a pocity z nich a to samozřejmě ve spojení s adaptivními spouštěmi, díky kterým budete cítit v prstech každý výstřel. Samozřejmostí je využití rychlého SSD tak, aby hra obsahovala minimum nahrávacích obrazovek a potvrzena je i podpora 3D audia, které hře dodá zásadně na atmosféře.
Resident Evil Village je naplánován na 7. května letočního roku pro PlayStation 5 a do té doby bychom se měli dočkat ještě jednoho ukázkového dema.