Neon Abyss – retro neonová řežba | Recenze

Neon Abyss – retro neonová řežba

  • 15. 7. 2020, 10:07
  • Ivan Herman

Hry s originálním nápadem se nám vždycky líbí, což tento titul splňuje a jestli se i dobře hraje, to objasní naše recenze.

V oblasti nezávislých her a především těch s retro grafikou i hratelností je v poslední době velká konkurence. Podobné tituly není zdaleka tak nákladné vytvořit, a tak se zkouší prosadit i menší vývojářská studia. V případě dnes recenzovaného titulu jde o autory z Veewo Games, což je čínská herní společnost, která spojila síly s vydavatelem Team 17. Dle mého názoru právě vydavatel autory hodně usměrnil a díky tomu nám společně naservírovali vcelku zajímavý mix s řadou originálních nápadů a spojení. Navíc ve finále byste jeho čínský původ jen těžko identifikovali. Co hra Neon Abyss nabízí a jak se hraje? Než si řekneme o jednotlivých aspektech, tak pokud znáte Dead Cells, aktuálně recenzovaný titul se v něm do velké míry inspiroval a vychází z podobných principů.

Neonové pixely

Na první pohled musím říct, že vizuální styl hry mě zaujal. Zatímco mnohdy jsou skákačky pouze v retro kabátku, Neon Abyss má svůj vlastní styl. Potvrdilo se mi to i během hraní, kdy celá audiovizuální stránka působí skvěle a dýchne na vás zase trošku jinou atmosférou. Finální launch trailer, který najdete pod tímto odstavcem, se také povedl a krásně vše demonstruje přesně takové, jaká hra skutečně je. Přestože bych si podobnou techno hudbu do sluchátek nikdy nepustil, ke hře mi to sedělo, umocňovalo to celkový zážitek a vyburcuje vás to k pořádné akci. Právě o akci není v Neon Abyss nouze, naopak je to v podstatě ryzí řežba s PRG prvky. Během jednotlivých misí tak nacházíte různé náhodně upgrady, další zbraně, a tak můžete likvidovat víc a víc příšer najednou a snáze si poradíte s bossy.

Neon Abyss | Launch Trailer

Do akce, zemřít a zase znovu

Stejně jako je bláznivé vizuální podání, tak je bláznivá i akce. V rámci příběhu jste členy partičky Grim Squad, jejíž jednotliví členové se vydávají zemřít skokem do propasti. Pomyslnou základnou je neonový bar, ve kterém najdete vše potřebné pro vylepšování dovedností či změnu postavy. Můžete si tady zatančit v rytmu diska a pak už jen skočíte do neznáma, čímž umřete a paradoxně právě smrtí v Neon Abysss vždycky všechno začíná. Klasičtí bohové jsou totiž mrtví, ale zdejšímu zvědu vládne Nové božstvo, se kterým se musíte poprat. A takhle pořád dokola. V tomto směru je důležité dodat, že všechny pomyslné dungeony jsou generované náhodně, a tak i při neustálém a opakovaném hraní nevíte co na vás kde čeká. Některé místnosti obsahují poklady a vylepšení, jiné nepřátele či nástrahy v prostředí. Automatické generování levelů byl skvělý nápad, i když v praxi se vám vše po nějaké době stejně okouká. Náhodně generované „mapy“ jsou fajn, ale místnosti budete mít po pár hodinách de fakto prošlé a opakují se dokola. Takže od této funkce si nejde slibovat zajištění nekonečného obsahu, spíše přidává prvek překvapení z toho, co na vás ve vedlejší místnosti čeká.

Zdroj: Team17 Digital

Techno retro

Už jsme nakousli přítomnost RPG prvků, kdy vylepšujete postavy, kromě toho sbíráte všechny možné odměny a další věcičky. Systém funguje bez větších výhrad, kdy vás touha po získávání nových věcí stále žene kupředu. Jakmile daný level projdete, zničíte všechny bosse i hlavního „manažera“, opět se dostáváte do baru a v tuhle chvíli jsem měl vždycky zase hned chuť znovu zemřít a vydat se na další dobrodružství. Pochválit musím tvůrce za širokou obsahovou nabídku zbraní a všech věciček. Zajímavý nápad spočívá i v hledání vajíček, ze kterých se mohou vylíhnout další mini-parťáci, kteří vám pomohou v dalším postupu úrovní. Trošku jsem měl jen problém se zbraněmi v praxi – kdy pravou páčkou ovladače míříte do směru, kam chcete pálit, a minimálně pocitově mě to úplně neposlouchalo, takže jsem si ve finále aktivoval možnost automatického míření. Pro někoho možná až příliš velké usnadnění, ale mně to zpříjemnilo zážitek a i tak je hra občas výzva. Místy se totiž nepovedlo dokonale sladit obtížnost. Asi hlavně kvůli automatickému generování úrovní se stává, že někdy nacházíte srdíček představujících životy dostatek, jindy jich máte nedostatek. Toto vybalancování chtělo asi více péče ze strany vývojářů. Kolikrát jsem – na normální obtížnost – prošel několik levelů dungeonu a rázem z ničeho nic přišla smrt, frustrující, na druhou stranu i to jde ruku v ruce s grafickým stylem, a tady dnes již historickým herním obdobím.

Hodnocení redakce

Koncept

Tradiční akční skákačka s RPG prvky přicházející s prvky, které osvěžují hratelnost.

Grafika

Oproti jiným hrám dokázal Neon Abyss přijít s retro grafikou, která ale působí svěžím a moderním duchem díky spojení s neonovým stylem.

Příběh

Jednoduché story, které není tím hlavním lákadlem, protože tady jde především o akci, sbírání, vylepšování a objevování.

Hratelnost

Hra mě dokázala pohltit a probudí ve vás touhu pustit se po dokončení mise hned do další.

Audio

Stylový a crazy soundtrack ladí s vizuálním podáním.

Ovládání

Nevyžaduje žádné složitosti, pomocí pravé páčky určujete směr střelby, což mě trošku zlobilo a pro tyto případy si lze aktivovat automatické zaměřování.

Délka

Kromě základní hry jsou zde i různé mini-hříčky a přestože se vám všechno po nějaké době okouká, automaticky generované úrovně zajišťují zábavu na tak dlouho, jak vás to bude bavit.

Plusy a mínusy

  • Audio-vizuální styl
  • Znovuhratelnost díky náhodně generovaným levelům
  • Široká nabídka zbraní a dalších předmětů i vylepšení
  • Akční skákačka v základu podobná jiným, přesto svěží a originální
  • Občas problémy se zaměřováním
  • Přestože jsou úrovně generované náhodně, jednotlivé místnosti dungeonů se okoukají
  • Místy nevyvážená obtížnost
8/ 10

Závěr

Neon Abyss dokázal přijít v relativně stagnujícím žánru akčních skákaček s osvěžením, akce vás žene kupředu a užíváte si to. U hraní jsem se slušně bavil, audio-vizuální styl mi seděl a věřím, že se ke hře po nějaké době opět vrátím. I když teď už se mi některé prvky okoukaly.

  • Akční řežba
  • Zajímavý audio-vizuální styl
  • Znovuhratelnost
Přihlaste se
Komentovat, lajkovat příspěvky a další mohou pouze přihlášení uživatelé.
Pro běžné fungování našeho webu a analýzu Vaší návštěvnosti potřebujeme využívat několik externích služeb (především Google Analytics) a od Vás potřebujeme potvrdit, zda souhlasíte s jejich využitím. Váš případný souhlas můžete kdykoliv odvolat.