Již brzy se dočkáme vydání zbrusu nového titulu, který zamíří exkluzivně jen na konzole PlayStation 4. Vše co o hře aktuálně víme, představujeme v tomto článku.
Už tajemný název napovídá, že nás tato hra zavede do neokoukaného prostředí japonských subtropů. Hlavním protagonistou se stane samuraj Jin Sakai, který brání ostrov Tsushima během invaze nepřátel z Mongolska. I když se může zdát, že na podobnou válku je zapotřebí celá armáda, tak Jin to zvládne sám. Respektive vy v jeho kůži. Ovládá totiž dovednosti katany, o kterých by se jiným ani nezdálo. Na druhou stranu úplně osamoceni bychom také být neměli a v průběhu hry se k nám přidají různí spojenci jako například Masako. Právě ta byla ukázána v jednom z trailerů, kde předvedla své dovednosti a schopnosti v práci s lukem.
Tip
Tsushima – česky Cušima – je ostrov v Japonsku, který se nachází mezi Japonskem a Koreou. Zasazení hry by mělo odpovídat a vycházet z reálných událostí. Kolem roku 1274, kdy byla Tsushima důležitým centrem obchodu, se zde odehrála velká invaze jak japonských, tak korejských jednotek, během níž na ostrově zemřelo mnoho lidí. A právě toto období si zde prožijeme.
Meče, aneb samurajské Uncharted?
Když se podíváte na okolní vizuální materiály, tak vám asi musí být jasné, že hlavní roli zde bude hrát meč. Čekají nás především souboje na blízko. Právě v rámci nich by mělo být stěžejní také vyhýbání se útokům. Hezky si vše načasovat, vystihnout správný okamžik na vybrání protivníkovy rány a pak s ním vše bez milosti ukončit. Lze očekávat opravdu hodně drsnou akci a zaměření na souboje zblízka s použitím mečů a dalších nástrojů zní dost lákavě. Kromě toho by neměly chybět ani pasáže vyžadující tichý stealth postup. Kompletní výbava Jina obsahuje i přitahovací hák, aby se dostal na výhodná místa. Asi hlavně díky této featuře a práci s hákem se nám hned vybavila akrobacie z Uncharted 4.
Prozkoumejte celé feudální Japonsko
Vývoj hry má pod palcem studio Sucker Punch, které se prozatím proslavilo především díky sérii inFamous, tedy modernímu městskému prostředí. Tentokrát si ale okusilo něco úplně jiného. Třinácté století, období feudálního Japonska, i když hlavní princip a to co dobře umí zůstane – ohromné otevřené prostředí. Jak je dnes již moderní standard. „Chtěli jsme u otevřeného světa zůstat, protože ten dodá hráčům autoritu a pocit síly,“ tvrdí Game Director ze Sucker Punch, Nate Fox. Měli bychom tak mít naprostou svobodu pohybu a i rozmanitost a volný postup co se týká plnění misí či vedlejších úkolů. Cílem tvůrců je především dát ostrovu Tsushima život a nabídnou realistický prožitek. Dle dostupných záběrů a ukázek jsou na dobré cestě. Jen se sami podívejte, jak se ve větru vlní tráva, k tomu si přidejte různá unikátní zákoutí, městečka a život místních lidí. Dokonalý a řekli bychom až umělecký přednes by měl zážitek z hratelnosti ještě umocňovat.
Zajímavost
Hra mí mít k dispozici i japonský dabing pro ještě věrohodnější zážitek, případně klasický anglický dabing. Potvrzeny navíc již byly také české titulky.
Ghost of Tsushima má velké ambice. Co se týká hratelnosti očekáváme určitý mix mezi Uncharted a Assassins Creed zasazený do zajímavého prostředí a pozadí. I když jsme se měli dočkat vydání už koncem června, nakonec byla hra odložena na snad již finální termín: 17. červenec letošního roku. Vypadá to tedy, že letošní dovolená bude právě na tento exotický japonský ostrov. Rezervujte letenky, ehm. tedy předobjednávejte si hru, už se těšíme. K dispozici je již také na PS Store i s menšími digitálními bonusy.
Na co se nejvíce těšíme v Ghost of Tsushima?
Dechberoucí lokace a prostředí
Krásné až umělecké zpracování
Svěží a ve hrách neokoukané období i japonská tematika, stále však v americkém provedení
Systém soubojů zaměřený na boj zblízka