Známý kanadský herní novinář a moderátor Geoff Keighley měl možnost si ozkoušet nový ovladač a prohodit pár slov se zástupci Sony.
V rámci akce Summer Game Fest, kterou zmíněný novinář organizuje, měl možnost si vyzkoušet chystaný ovladač pro PlayStation 5 - DualSense. První na řadě bylo porovnání se současným ovladačem DualShock a DualSense je trochu větší a také těžší. Integrovaný reproduktor má údajně lepší podání zvuku a také vydává zvuky související s haptickou odezvou, asi největší inovací celého ovladače.
Došlo také na vyzkoušení Astro's Playroom, což je hra, která bude předinstalovaná v každé konzoli právě proto, aby uživatele seznámila se schopnostmi ovladače a jeho novinkami. Podle Geoffa se zdaleka nejedná o nějaké technologické demo, ale o celkem plnohodnotný titul, který vydrží na řadu hodin zábavy. Hra se odehrává v různých částích počítače a najdete tady třeba předsíň CPU nebo chladící místnost. V rámci hry Geoff vyzkoušel adaptivní páčky v zadní části ovladače a mluvil o tom, jaký v nich cítí tlak ve chvíli, kdy se jeho herní postavička chovala jako pružina. Páčky (triggery) by měly mít růný odpor podle situace ve hře a je to také jedna ze zásadních inovací. Ostatně Astro byl údajně dopředu poslán na vývojová studia právě proto, aby je seznámil s novými možnostmi ovladače a oni na ně mohli připravit svoje hry.
Astro's Playroom
12. 11. 2020
1 319 Kč
SCE Japan Studio
Oddechovka, Skákačka, Akce
A new member of the family. #PlayStation5 #SummerGameFest pic.twitter.com/xuCTkBmq8h
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) 17. července 2020
Čas byl také na diskuzi k samotné konzoli a dostupnosti barevných variant s ředitelem marketingu Ericem Lempelem. Ten mluvil o výhodách použití superrychlého SSD disku, díky kterému se zkrátí nahrávací časy na minimum. Například hra Rachet and Clank, který je v přípravě, by na současné generaci prý nemohla vzniknout, protože spoléhá speciálně na rychlé SSD. Ohledně různých barev konzolí a ovladaču Eric prohlásil, že jednou se k tomu dostaneme, ale určitě to nebude v době vydání, takže se můžeme těšit akorat na představenou dvoubarevnou variantu. Celý rozhovor můžete vidět v příloženém videu a na konzoli se můžeme těšit někdy koncem roku. Předobjednávky budou spuštěny snad brzy.